toyota yaris Recenzje
Toyot Yaris należy do najpopularniejszych aut miejskich na całym świecie. Nie bez powodu. Auto słynie ze swojej niezawodności i oszczędności, dzięki czemu przysporzyło sobie rzesze klientów. Jak to wygląda w przypadku samochodu, które ma 5 lat i przejechało ponad 100 tysięcy kilometrów? Warto sprawdzić jak jeździ używany egzemplarz z 2015 roku, zapraszamy!

Toyota Yaris – historia prawdziwa

toyota yaris 1
Pierwsza generacja Yarisa była prawdziwym przełomem!

Miejska Toyota doczekała się już czterech generacji. Pierwsza z nich trafiła na rynek w 1999 roku i była prawdziwym przełomem. Model zastąpił wysłużoną już, choć wdzięczną Toyotę Starlet, która nie była najpopularniejszym autem w naszym kraju. Yaris z miejsca stał się hitem. Nowoczesne kształty przeniosły małą Toyotę do nowego tysiąclecia. Na osobną uwagę zasługuje wnętrze. Deska rozdzielcza była bardzo innowacyjna i czerpała z wielu innych konstrukcji, jednak w swojej kompozycji okazała się niezwykle udanym produktem. Aurze nowoczesności sprzyjało użycie cyfrowego licznika umieszczonego pośrodku deski w swoistym tunelu (rozwiązanie znane np. z Renault Twingo), natomiast cały kształt z pewnością nawiązywał do przełomowej konstrukcji Forda Focusa niezwykle chwalonego za ten element designu.

Toyota Yaris III

Toyota Yaris III
Yaris III zyskał bardziej „charakterny” wygląd

Dzieło japońskiego producenta przez lata okupowało wysokie miejsca w wynikach sprzedaży. Po równie udanej drugiej generacji modelu, przyszedł czas na prezentację “trójki”, która trafiła na rynek w 2011 roku. To właśnie samochód, o którym dzisiaj piszemy. Zgodnie z japońską kulturą – zamiast rewolucji – ewolucja. Samochód delikatnie urósł w stosunku do swojej poprzedniczki. Sylwetka i elementy designu uległy lekkiemu “usportowieniu”, dzięki czemu miejska Toyota zyskała na charakterze. Ponieważ “zwycięskiego składu się nie zmienia”, pod maskę trafiły znane i cenione jednostki silnikowe o pojemności 1.0 (69KM), 1.33(99KM), 1.5 (111KM) oraz wysokoprężny 1.4 (90KM). Nowością (i tu możemy mówić o swoistej rewolucji) była wersja hybrydowa, która stała się niezwykle popularna ze względu na swoją oszczędność.

Yaris jako samochód używany

toyota yaris iii
A jak sprawuje się nasza 5-letnia Yariska? Czytajcie dalej :)

Miejska Toyota to idealny kompan codziennego przedzierania się przez miejską dżunglę. Nic więc dziwnego, że samochód jest stosunkowo popularny na rynku wtórnym. Dzisiaj postaramy się przyjrzeć egzemplarzowi, który trafił do naszej oferty. Auto opuściło fabrykę w 2015 roku i zostało wyposażone w podstawową jednostkę silnikową o pojemności 1.0 i mocy 69 koni mechanicznych. Auto jest w stosunkowo praktycznym białym kolorze. Czy podstawowa wersja silnikowa oznacza konieczność zgody na kompromisy w aspekcie wyposażenia? Niekoniecznie, ale o tym później!

Praktyczne miejskie autko

wnętrze
Yaris III generacji swobodnie mieści 4 dorosłe osoby

Yariska to jeden z pierwszych i oczywistych wyborów na pierwsze auto dla młodych kierowców. Rodzice, którzy decydują się na zakup Toyoty dla swoich pociech cenią przede wszystkim kwestie związane z oszczędnością. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt praktyczny. Młodzi kierowcy z pewnością docenią niesamowitą uniwersalność wnętrza tego miejskiego auta. W środku jest wygodnie, zwłaszcza jeżeli kojarzymy wcześniejsze generacje. Na pokładzie w rozsądnych warunkach usiądą 4 dorosłe osoby i to bez koniecznego ścisku! Bagażnik o pojemności 286 litrów zbliża się swoją objętością do klasy aut kompaktowych i pozwoli nawet na wakacyjne wyjazdy dla dwójki osób, lub weekendy w grupie przyjaciół. Po raz kolejny potwierdzamy, że Toyota to świetny wybór!

Wyposażenie jest lepsze niż mogłoby się wydawać

wnętrze
Wyposażenie, jak na tę klasę samochodu jest bardzo dobre

W Toyocie na pokładzie znajdziemy wszystko, co konieczne do codziennej jazdy. Punkt pierwszy i chyba najważniejszy – klimatyzacja. W tym przypadku manualna, ale jak najbardziej sprawna jest na pokładzie. Co dalej? Elektryka przednich szyb i lusterek? Proszę bardzo. Kierownica obszyta skórą z przyciskami do sterowania radiem? Jest! Komputer pokładowy? Również! Radio z gniazdem USB? Śpiewająco! A dodatkowo, co dla niektórych bardzo istotne, jeżeli rodzina się powiększy nie będziemy mieli żadnego problemu z zamontowaniem fotelika, dzięki systemowi ISOFIX. Jeżeli spojrzymy na tę listę, to moglibyśmy się jej raczej spodziewać po aucie klasy kompaktowej, a Toyota zadbała o to, abyśmy mogli znaleźć to wszystko w miejskim autku.

Czy na pewno silnik 1.0 wystarczy?

Mimo silnika 1.0, auto jest żwawe

Jeżeli mamy być szczerzy, odpowiemy jak każdy doświadczony prawnik – to zależy. Próżno w Yarisce z takim silnikiem szukać sportowych wrażeń. Jednostka napędowa została stworzona przede wszystkim o jeździe miejskiej i jej możliwości są po prostu ograniczone. Nie oznacza to jednak, że autem nie da się jeździć – wręcz przeciwnie. Samochód rozpędza się bez większej zadyszki, a wysokobrotowa kultura powoduje, że potrafi zaskoczyć swoją sprawnością. Wielu użytkowników doceni chrapliwy dźwięk trzycylindrówki. Należy podkreślić, że nie bez powodu silnik ten 3 razy wygrywał w konkursie na silnik roku. Auto jest niesamowicie oszczędne. Podpisujemy się pod tym, że da się zejść ze spalaniem poniżej 5l/100km, co należy uznać za fenomenalny wynik.

Silnik 1.0 nie nadaje się do jazdy poza miastem? Nieprawda!

droga
To na tego typu drogach Yaris czuje się najlepiej. Ale żadnych innych się nie boi!

W dzisiejszych czasach podróżujemy przede wszystkim po drogach ekspresowych i autostradach, a nawet jeśli zjedziemy z nowoczesnych dróg, ograniczenie poza terenem zabudowanym wynosi 90km/h. Yaris III jest zdecydowanie lepiej wykończony i wygłuszony od swojego poprzednika, dzięki czemu jazda z prędkościami na poziomie 120-130km/h nie jest uciążliwa. Oczywiście, należy pamiętać, że wyprzedzanie planujemy w tym aucie odpowiednio wcześniej, jednak dla sporej rzeszy kierowców w zupełności to wystarczy! 

Instalacja LPG w już oszczędnym silniku? Czemu nie!

bagażnik
Oprócz bagaży dla dwóch, a nawet czterech osób, możemy zmieścić tu butlę LPG

Wielu kierowców ceni sobie silnik 1.0 za możliwość założenia instalacji gazowej. Auto nie jest wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, więc można do niego założyć sekwencyjną instalację gazową, która dzięki zastosowaniu 3 cylindrów powinna również zamknąć się w bardzo rozsądnych kosztach. I co potem? Potem cieszymy się z samochodu, który potrafi palić 5,5-6,0 litrów gazu LPG na 100 km, co przekłada się na koszty na poziomie…12zł/100km. Podobne znajdziemy tylko w skuterach – taniej się nie da.

Yaris to najlepszy wybór dla młodych kierowców

Trudno stwierdzić inaczej. Praktyczne wnętrze, rozsądne wyposażenie i wyjątkowa oszczędność zamknięte w wyjątkowo zgrabnej karoserii. Jeżeli myślicie o zakupie Yarisa, zgłoście się koniecznie do nas. Każde z aut jest wyjątkowo dokładnie sprawdzane przez nasz doświadczony zespół mechaników, czego efektem jest raport techniczny 200+, który otrzymacie do każdego auta z naszej oferty. Możecie być pewni bezwypadkowej przeszłości, oraz tego, że nic Was nie zaskoczy.

PS. Każdy z samochodów przechodzi również dokładną weryfikację historii serwisowej. Jeżeli tylko jest to wymagane, zmienimy Wam olej i klocki przed zakupem :)

Silniki 

Benzynowe:

  • 1.0 VVT-i (69 KM)
  • 1.33 DUAL VVT-i (99 KM)
  • 1.5 Dual VVT-iE (111 KM)

Wysokoprężne (diesla):

  • 1.4 D-4D (90 KM)

Hybrydowe:

  • 1.5 (75 KM) + silnik elektryczny (61 KM) = (100 KM)

Wersje wyposażeniowe

Przed liftingiem:

  • Dynamic
  • Luna
  • Premium
  • Prestige
  • Sol
  • Terra
  • Trend by Simple

Po liftingu 2014:

  • Active
  • Dynamic
  • Hybrid Dynamic
  • Hybrid Life
  • Hybrid Premium
  • Life
  • Premium
  • Prestige
  • Style

Po liftingu 2017:

  • Life
  • Active
  • Premium
  • Selection
  • Dynamic
Michał