41 Udostępnień

Czasem do szczęścia wystarczy fakt, że samochód jeździ, hamuje i jest w stanie przejść kontrolę w SKP. Jeśli jednak szukasz samochodów, które oferują więcej, niż by wynikało to z ceny (i nie mówimy tutaj o przypadku z pierwszego zdania), to dobrze trafiłaś/trafiłeś.

Po angielsku mówi się o tej właściwości „value-for-money”. Ponieważ żyjemy w Polsce, dlatego zamiast tego będziemy mówić po prostu o samochodach z najlepszym stosunkiem ceny do jakości.

Przyjrzyjmy się im bliżej

1. Opel Astra K (od 2015 roku)

Nowy Opel Astra jest kompaktowym rodzinnym hatchbackiem. Kabina nie należy do największych w tej klasie, jednak przestrzeń jest absolutnie wystarczająca do wygodnego podróżowania dla czterech osób.

W cenie samochodu otrzymujemy: 370 litrowy bagażnik, atrakcyjnie stylizowane wnętrze, do którego wykończenia użyto dobrej jakości materiałów oraz do wyboru sporo trwałych silników, wliczając w to oszczędne jednostki benzynowe 1.0 (105 KM, spalanie w cyklu mieszanym 4,3 l/100 km) czy diesle 1.6 CDTi (110 KM, spalanie: 3,6 l/100 km).

W teście zderzeniowym Euro NCAP, Opel Astra zdobył 5/5 gwiazdek co oznacza, że zapewnia maksymalne bezpieczeństwo.

A dla nie przekonanych na koniec zostawimy tylko cytat z katalogu Auto Świat Używane 2020: „Bez dwóch zdań to najlepsza Astra w historii.”

Ile kosztuje używany Opel Astra K?

Aktualnie (lipiec 2020) średnia cena używanego Opla Astra waha się w okolicach 40 tys. zł.

2. FIAT 500 (od 2007)

Fiat 500 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Mało który model tak dobrze łączy styl retro z nowoczesnością. Ta ekstrawagancja nie wiąże się jednak z wyjątkowo drogim zakupem czy późniejszym utrzymaniem.

Ze względu na gabaryty to typowy okaz miejski, często także bogato wyposażony, dość niezawodny i tani w eksploatacji (techniczne pokrewieństwo z Fiatem Panda). Ze względu na gabaryty Fiat 500 dysponuje małymi silnikami. Warto wspomnieć o silniku 1.3 MultiJet, spalającym w cyklu mieszanym 3,9 l/100 km.

Ile kosztuje używany Fiat 500?

Sensowny egzemplarz – nie zajechany, z potwierdzoną historią, bez wypadków – znajdziesz w cenie przedziale 20-35 tys. zł.

3. Ford Fiesta Mk7 (2008-2017)

Oto kolejna generacja jednego z najpopularniejszych modeli kompaktowych w Europie. Skąd ten sukces?

Ford Fiesta Mk7 to samochód, który:

  • jest przyjemny dla oka i dobrze znosi czas (mamy na myśli nie tylko sam wygląd, ale też i trwałość),
  • daje dużo radości z prowadzenia (jeden ze znaków rozpoznawczych Fordów w ogóle),
  • ma przestronne wnętrze.

Wszystko to w połączeniu z konkurencyjną ceną i niskimi kosztami utrzymania. Co się tyczy silników, wielokrotnie nagrodzony 1.0 Ecoboost wyróżnia się idealnym połączeniem mocy z oszczędnością. Ford Fiesta to jedna z najlepszych propozycji w kategorii używane samochody miejskie!

Ile kosztuje używany Ford Fiesta Mk7?

Ceny sensownych egzemplarzy Forda Fiesty Mk7 (bezwypadkowa historia, pełna książka serwisowa) zaczynają się od około 20 tys. zł, optymalny budżet to około 35 tys. zł (dla modeli z lat 2015-2017)

4. Opel Insignia (2008-2017)

Atrakcyjnie wyglądający, dobrze wyposażony sedan w niezłej cenie? Oto Opel Insignia.

Idealny do dłuższej podróży, posiada bagażnik o pojemności 500 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1470 litrów.

Gama silników zaczyna się od 1.4 Turbo (140 KM) a kończy na pięknie brzmiącym, choć niestety dość paliwożernym motorze 2.8 V6 o mocy 325 KM. Poza wspomnianym 1.4 Turbo idealny stosunek mocy do spalania i trwałości zapewniają także diesle 2.0 CDTi (131 i 160 KM).

Ile kosztuje używany Opel Insignia?

Zakres cenowy w przypadku używanych Opli Insignia to od 30 do 75 tys. zł.

5. KIA Sportage III (2010-2015)

Szukacie godnego zaufania rodzinnego SUVa, który oferuje wiele a niewiele „wymaga”? To znaczy, że prawdopodobnie szukacie Kii Sportage III generacji.

Zalety? Jest ich dużo. Poczynając od przestronnego wnętrza i wielkiego bagażnika o pojemności 565 litrów (w tej klasie większym może się pochwalić tylko Hyundai ix35), poprzez ergonomiczną deskę rozdzielczą, niezłe materiały we wnętrzu, ogólną niezawodność, skończywszy na silnikach.

Wśród nich znajdziecie te, w których małe spalanie jest priorytetem (1.6 GDi, 135 KM, spalanie 6,8 l/100 km lub 1.7 CRDi o mocy 115 KM i spalaniu 5,2 l/100 km), poprzez takie, które stanowią idealny kompromis między jednym a drugim (2.0 CRDi o mocy 136 KM i spalaniu 5,8 l/100 km), skończywszy na pozycjach dla kierowców ceniących dynamikę (2.0 CRDi w wersji 184 KM czy benzynowy 2.4 GDi o mocy 178 KM).

Ile kosztuje używana KIA Sportage?

W momencie pisania tego artykułu, średnia cena używanego Kia Sportage waha się około 45-65 tys. zł.

6. Peugeot 208 (2012-2019)

Oszczędny, godny zaufania, «inteligentny». Peugeot 208 jest samochodem miejskim, skonstruowanym tak aby poruszać się z maksymalną oszczędnością. Jego wnętrze jest dobrze wykończone i przemyślane a nowoczesna technika znacznie ułatwia życie kierowcy (nie należy się obawiać francuskiej elektroniki i technologii i-Cockpit – jest ona w tym przypadku niezawodna).

Do tego należy dodać atrakcyjny wygląd zewnętrzny i spory jak na swoją klasę bagażnik (285 litrów). A co z silnikami? Jakikolwiek model byście wybrali, nie będziecie rozczarowani trwałością!

Ile kosztuje używany Peugeot 208?

Bezwypadkowy używany Peugeot 208 z kompletną książką serwisową to wydatek plasujący się w przedziale 25-55 tys. zł.

7. Dacia Duster I (2010-2018)

Dacia Duster to uosobienie budżetowego samochodu, któremu niczego nie brakuje.

Ze względu na niską cenę egzemplarzy z bazowym wyposażeniem klienci często dokupywali dodatkowe wyposażenie. W efekcie na rynku nie brakuje naprawdę dobrze wyposażonych Dusterów.

To także model bardzo praktyczny z przestronnym wnętrzem i sporym bagażnikiem (475 litrów pojemności), występujący także w wersji 4×4. wyposażona w godne zaufania silniki Renault, zapewnia wygodne miejsca i szczodry bagażnik o objętości 475 litrów.

Jedynym mankamentem mogą być zbyt słabe silniki, co może doskwierać zwłaszcza w terenie. Jednak są one za to bardzo oszczędne. Raczej ciężko jest znaleźć SUV, który będzie spalał mniej niż 4,5 litra „na setkę”, a tyle właśnie konsumuje w cyklu mieszanym silnik 1.5 dCi (86 KM). Pozostałe diesle spalają niewiele więcej.

Ile kosztuje używana Dacia Duster I?

W momencie pisania tego artykułu, średnia cena używanej Dacii Duster to wydatek rzędu 30-40 tys. zł.

8. Suzuki Swift V (2006-2017)

Suzuki Swift to samochód oszczędny, godny zaufania i przyjemny w prowadzeniu, z dobrym wyposażeniem i wolno tracący wartość (co dowodzi jego trwałości).

Niewielkie rozmiary zaspakajają codzienne potrzeby, wnętrze jest świetnie urządzone i funkcjonalne a bagażnik ma pojemność 211 litrów. Materiały we wnętrzu są także dobrze spasowane, więc raczej nie musicie obawiać się akompaniamentu trzasków w trakcie jazdy.

Każda wersja wyprodukowana po 2006 r. będzie dobrym wyborem. Silniki benzynowe praktycznie się nie psują i są synonimem totalnej niezawodności.

Ile kosztuje używana Suzuki Swift V?

Suzuki Swift bez stłuczki, z poprawnym utrzymaniem i wypełnioną książką przeglądów technicznych możecie nabyć na rynku samochodów używanych za około 30 tys. zł.

9. SEAT Leon III (2012-2019)

Trwała konstrukcja, pewne prowadzenie, z dobrym wyposażeniem i z oszczędnymi silnikami Grupy Volkswagen. Dzięki mniejszej masie pojazdu dają one Leonowi lepsze osiągi niż analogiczne jednostki w Volkswagenie Golfie.

U Leona zwraca uwagę dynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze z dużym, 380-litrowym bagażnikiem. I szeroka gama silników (począwszy od 86 KM skończywszy na 370 KM).

Stanowi mądry wybór i kwota, która w niego zainwestujecie jest absolutnie uzasadniona bo nie ma nic do pozazdroszczenia w porównaniu do Golfa czy Audi A3.

Ile kosztuje używany Seat Leon?

W momencie pisania tego artykułu, średnia cena używanego Seata Leona to około 50 tys. zł.

10. Skoda Octavia III (2013-2017)

Niezależnie od tego czy mówimy o trzeciej czy o drugiej generacji, Skoda Octavia w każdym przypadku stanowi samochód rodzinny z dobrym stosunkiem ceny do jakości.

Octavia oparta na bazie płyty podłogowej MQB, używanej w modelach Volkswagena, to uniwersalny i przestronny sedan. Wszystkie wersje nadwoziowe Skody Octavii słyną z przepastnych bagażników, model ten dostał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, wnętrze jest dobrze wykończone a gama silników jest na tyle szeroka, że znajdą w niej coś dla siebie nie tylko fani oszczędności, ale także dynamicznej jazdy.

Ile kosztuje używana Skoda Octavia III?

W momencie pisania tego artykułu, średnia cena używanej Skody Octavia 3-ej generacji (z okresu 2013-2017) waha się około 65-70 tys. zł lub możecie wybrać tańszy model 2-ej generacji z okresu od 2008 do 2012. W każdym przypadku otrzymasz w najlepszej analogii jakości/ceny!

Twój następny samochód niech będzie najlepszy!

W Spotawheel każdy wystawiony samochód przechodzi szczegółową inspekcję. Dzięki temu mamy pewność, że Twój nowy samochód będzie od początku dobrze służył.

Wybierz interesujący Cię samochód i dokonaj zdalnego zakupu lub zamów jazdę próbną, a my podstawimy go w miejscu, które Ci odpowiada. Z bezpłatną gwarancją nawet do 5 lat!

41 Udostępnień