0 Udostępnień

Szukając dobrego, bezpiecznego używanego samochodu, zawsze istnieje ryzyko natknięcia się na podejrzanych sprzedawców. Dzieje się tak najczęściej w przypadku osób prywatnych, które chcą szybko zarobić. Niektórzy drobni dealerzy mogą również próbować cię oszukać. Manipulowanie przy różnych elementach samochodu nie tylko naraża Cię na wysokie koszty naprawy w przyszłości. To także na realne zagrożenie fizyczne. Ponieważ kupiony samochód może nie zapewniać już bezpieczeństwa w razie wypadku. Lub nawet podczas zwykłej jazdy po drodze.

W ciągu swojego wieloletniego doświadczenia inspektorzy Spotawheel spotkali się z wieloma sztuczkami mającymi na celu ukrycie usterek lub problemów. Jest to jeden z powodów, dla których odrzucamy 9 na 10 proponowanych nam samochodów. W tym artykule podzielimy się z Tobą 5 najczęstszymi prawdziwymi sztuczkami odkrytymi przez naszych inspektorów.

Przekręcony licznik – sfałszowany przebieg

Manipulowanie przebiegiem jest nadal najczęstszą sztuczką na rynku samochodów używanych. Nic dziwnego, że znalazło się na tej liście. Jest to taktyka, którą stosuje wielu podejrzanych sprzedawców, aby samochód wydawał się nowszy i bardziej zadbany. Rzeczywistość jest taka, że nieznajomość rzeczywistego przebiegu skomplikuje harmonogram konserwacji i przyniesie kilka kosztownych niespodzianek. A co jeśli nie poznasz rzeczywistego przebiegu i nie wymienisz części w odpowiednim czasie? Auto może ulec awarii podczas jazdy, stwarzając realne zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa.

W przypadku starszych samochodów, które mają fizyczny licznik przebiegu, cofnięcie go jest bardzo prostą czynnością. Ale nawet nowsze samochody, które przechowują wartość przebiegu w ECU, można łatwo zmanipulować, podłączając laptopa z określonym oprogramowaniem do portu diagnostycznego.

Dodanie czynnika chłodniczego do nieszczelnego układu klimatyzacji

Inną łatwą i często stosowaną sztuczką jest ukrycie wycieku czynnika chłodniczego przez zwykłą dolewkę. Koszt niewielki, a klimatyzacja będzie działać dobrze przez kilka dni lub tygodni. Kiedy klimatyzacja w końcu nie będzie w stanie schłodzić kabiny, prawdopodobnie pomyślisz, że czynnik chłodniczy jest zużyty i należy go wymienić. Dopiero gdy po krótkim czasie przestanie działać, zaczniesz podejrzewać, że jest nieszczelna.


Używanie narzędzia diagnostycznego do kasowania kodów usterek


Dzięki nowoczesnym samochodom wyposażonym w wiele układów elektronicznych i czujników, Twój samochód poinformuje Cię o problemie. Zwykle na desce rozdzielczej pojawi się ikonka, sygnalizująca obszar lub system dotknięty usterką. Ta usterka jest zapisywana w „pamięci” samochodu z określonym kodem. Technik w warsztacie podłączy narzędzie diagnostyczne (specjalny laptop lub tablet z oprogramowaniem producenta), które odczyta kod i wyświetli dokładny problem z nim związany wraz z procedurę producenta dotyczącą rozwiązania problemu.

Jednak podejrzany sprzedawca może użyć takiego narzędzia diagnostycznego, aby usunąć kody usterek z samochodu. Oczywiście to niczego nie rozwiązuje. Ale sprawia, że ikonka znika na jakiś czas, na tyle, by samochód został sprzedany niczego nie podejrzewającemu nabywcy.

Ukrywanie uszkodzeń katalizatorów i układów DPF

Katalizator oraz filtr cząstek stałych (DPF) – w nowszych silnikach diesla – to elementy odpowiedzialne za redukcję emisji spalin. Zawierają delikatne materiały ceramiczne i zwykle można rozpoznać, kiedy pękają, ponieważ słychać metaliczne grzechotanie pod samochodem. Oczywiście nieuczciwi sprzedawcy nie chcą zmniejszać swoich zysków poprzez wymianę zepsutego elementu, ale nie chcą też, abyś wiedział, że coś jest nie tak z samochodem.

Więc przecinają obudowę katalizatora lub filtra DPF, wyjmują zepsute elementy z wnętrza i ponownie składają obudowę. Teraz masz metalową obudowę, która wygląda dokładnie jak zwykła część, z wyjątkiem braku wszystkich aktywnych komponentów w środku. Oprócz tego, że samochód jest znacznie bardziej szkodliwy dla środowiska, taka „operacja” spowoduje również, że samochód nie przejdzie testu emisyjnego na najbliższym przeglądzie technicznym.

Niewymienione poduszki powietrzne

Wystrzelone poduszki powietrzne należy wymienić, to wydaje się oczywiste. Niestety jest to naprawa kosztowna. W takim przypadku podejrzany sprzedawca, który chce zarobić więcej, wymieni tylko części pokrywające (na przykład część deski rozdzielczej, która znajduje się przed poduszką powietrzną), a nie faktyczne poduszki powietrzne pod spodem. Oczywiście zaświeci się wizualny wskaźnik usterki poduszki powietrznej, ponieważ czujniki nie wykrywają już obecności poduszek powietrznych. Ale nieuczciwy sprzedawca wykorzysta trick z fałszowaniem odczytu komputera i zdezaktywuje ikonkę.

Zasługujesz na lepszy samochód


W Spotawheel przywracamy Ci zaufanie do sprzedawców używanych samochodów.

Sprzedajemy tylko samochody, które przejdą naszą kontrolę, w przypadku których stosujemy najsurowsze kryteria na rynku (tylko 1 na 10 samochodów spełnia nasze kryteria).

Do każdego auta dajemy pisemny raport techniczny z ponad 200 punktami kontrolnymi. W ten sposób wiesz, co kupujesz.

Dla Twojego bezpieczeństwa i wygody oferujemy możliwość zakupu auta w zaciszu własnego domu i dajemy Ci pełne prawo zwrotu wraz z darmową dostawą w dowolne miejsce w kraju!

Do naszych aut oferujemy też bezpłatną gwarancją do 5 lat!

Ponieważ zasługujesz na lepszy samochód!

0 Udostępnień