45 Udostępnień

Na rynku znajdziemy SUV-y z bagażnikami o pojemności niemal czterocyfrowej. Jednak co jeśli potrzebujemy dużego bagażnika a nie chcemy kupować bardzo dużego auta? Poniżej prezentujemy 5 kompaktowych modeli, które przy standardowej konfiguracji dają ponad 500 litrów pojemności bagażnika.

Hyundai ix35 (od 2009 do 2015) – 591 litrów

Hyundai ix35, poza Europą znany jako Tucson II, to świetna propozycja dla osób chcących jeździć samochodem z dużym bagażnikiem, niezawodnymi silnikami, bogatym wyposażeniem i co jakiś czas zjeżdżających na drogi nieutwardzone. Dużym plusem jest także nieduże spalanie (benzynowy 1.6 GDI spala 6,7 litrów na 100 km).

Cena: od 49 tys. zł (rocznik 2010) do 71 tys. zł (rocznik 2015).

Znajdź używane ix35 w idealnym stanie i cenie poniżej 60 tys. zł.

KIA Sportage III (od 2010 do 2015) – 565 litrów

Na drugim miejscu uplasował się bliźniak ix35. KIA Sportage to prawdopodobnie jeden z najlepszych wyborów jeśli uwzględnimy stosunek cena-jakość. Auto oferuje dużo przestrzeni, solidnie wykończone wnętrze, ekonomiczne silniki i ponadprzeciętny standard wyposażenia… oraz ponad 500 litrów przestrzeni bagażowej. W razie potrzeby można złożyć tyle siedzenia i zwiększyć ją do 1530 litrów.

Cena: od 47 tys. zł (rocznik 2010) do 76,5 tys. zł (rocznik 2015)

Używane KIA Sportage III w idealnym stanie i cenie poniżej 60 tys. zł.

Volkswagen Tiguan II (od 2015 do dzisiaj) – 520 litrów

Niemiecka jakość i precyzja. Ten kompaktowy SUV, zbudowany na płycie MQB, oferuje praktycznie tyle samo przestrzeni bagażowej co młodsza kuzynka, czyli Skoda Karoq. Główna różnica polega na wyższej cenie dodatków i konfiguracji bazowego modelu (opcje wyboru w przypadku Tiguana zaczynają się od wersji 1.4 TSI) i lepszej jakości wykończenia wnętrza (choć Skoda też wypada bardzo przyzwoicie).

Ceny: od 94,5 tys. zł (rocznik 2015) do 113,5 tys. (rocznik 2018)

SEAT Ateca (od 2016 do dzisiaj) – 510 litrów

Gdyby nie charakterystyczne przednie reflektory, można by uznać że to kolejny model z oferty Volkswagena czy Skody. Jednak mimo podobieństwa zewnętrznego Seat to opcja dla osób ceniących zwinny styl jazdy. Wszystko dzięki nieco innej charakterystyce zawieszenia (jest sztywniejsze), w gamie silników znajdziemy także mocniejsze i bardziej zrywne motory niż w Skodzie.

Ceny: od 103 tys. zł (rocznik 2016) do 129 tys. (rocznik 2018)

BMW X1 (od 2016 do dzisiaj) – 504 litry

Nowe BMW X1 dzieli wspólną platformę podłogową z nowym MINI Cooperem, jednak już na pierwszy rzut oka widać, że jest ono dużo większe od swojego kuzyna.

Nie ma co się rozpisywać – BMW X1 oferuje to, co zawsze było znakiem rozpoznawczym bawarskiego koncernu – jakość wykończenia i wykorzystanie najlepszych materiałów. Do tego występuje w licznych konfiguracjach, obejmumących aż 11 wersji silnikowych. Więc każdy znajdzie coś dla siebie.

Ceny: od 152 tys. zł (rocznik 2016) do 166 tys. (rocznik 2018)

Jak widać z powyższego zestawienia, pojemny kompaktowy SUV z ponad 500-litrowym bagażnikiem możemy mieć już za około 50 tys. zł. jeśli zależy nam na samochodzie, który z jednej strony nie będzie drogi, ale będzie w idealnym stanie technicznym oraz będzie oferował dobry standard wyposażenia – KIA Sportage albo Hyundai ix35 z oferty Spotawheel będzie dobrym wyborem.

*źródło informacji o cenach: http://www.encyklopedia.moto.pl/

45 Udostępnień