0 Udostępnień

Niektórzy ludzie inwestują w akcje lub nieruchomości, inni inwestują w samochody. Choć każda inwestycja wiąże się z ryzykiem, wybór odpowiedniego modelu samochodu może się opłacić w dłuższej perspektywie. Zwykle samochody, które najbardziej zyskują na wartości, są rzadkie, ekskluzywne i dobrze zachowane. Eksperci samochodowi carVertical stworzyli listę samochodów, których wartość powinna w przyszłości rosnąć i przynosić zysk ich właścicielom.

Mercedes-Benz 190 (W201)

Mercedes-Benz 190 (W201) był w swoich czasach niezwykle popularnym modelem, a jego wartość wciąż rośnie. W latach 70-tych Mercedes-Benz przeznaczył 10 razy więcej budżetu na produkcję nowych samochodów niż większość swoich rywali, przez co jego starsze modele często uznawane są za niezniszczalne. Najmocniejsza wersja 190, E 2.5-16 Evolution II, kosztuje obecnie setki tysięcy dolarów, czyli znacznie przekracza budżet przeciętnego entuzjasty motoryzacji. Ale nadal masz szansę kupić znacznie tańszą wersję standardową tego samego modelu z silnikiem 2,3, 2,5 lub 2,6 litra.

Toyota MR2 (Mk1)

Samochody serii Toyota MR2 mają wszystko, czego pragnie prawdziwy entuzjasta – napęd na tylne koła, silnik umieszczony centralnie, zwiększone prowadzenie i manualną skrzynię biegów. Pierwsza generacja MR2, która ważyła zaledwie tonę, została wyposażona w doładowanie i mogła przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w 6,5 sekundy. To wyjątkowy, klasyczny samochód sportowy z 2 siedzeniami i wysuwanymi reflektorami.

Mazda MX-5 Miata (NA)

Mazda MX-5, znana również jako Miata, jest wielkim rywalem Toyoty MR2. Pierwsza generacja MX-5 była produkowana w latach 1989-1997 i cieszyła się ogromną popularnością. Miata znana jest z płynnego prowadzenia i niezawodnych 4-cylindrowych silników rozwijających moc do 133 KM. Jeśli szukasz bezpiecznej inwestycji i masz mało wolnego miejsca w garażu – MX-5 jest jedną z najlepszych opcji.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Wprowadzony na rynek w 1996 roku Lancer Evolution IV jest jednym z najbardziej pożądanych i zarazem najtańszych samochodów budowanych na japoński rynek krajowy. Lancer Evolution czwartej generacji kosztuje od 12 000 do 15 000 dolarów i jest wyposażony w kompaktowy 4-cylindrowy silnik o mocy 276 KM.

W 2015 roku Mitsubishi zaprzestało produkcji Lancera Evolution, aby skupić się na samochodach hybrydowych i elektrycznych. To także miało wpływ na jego wartość.

BMW M5 E34

Wielu kierowców uważa, że BMW serii M to rzadki model, którego nigdy nie będą mogli kupić. Jednakże masz dużą szansę znaleźć na rynku samochodów używanych niedrogie modele M, a BMW M5 E34 jest jednym z najciekawszych przykładów.

Wprowadzony po raz pierwszy w 1988 roku, ten mocny sedan klasy biznes jest wyposażony w 3,8-litrowy silnik rzędowy 6, który wytwarza 335 KM. Cena wywoławcza BMW M5 E34 wynosi około 15 000 dolarów i wydaje się, że jego wartość szybko rośnie.

Honda S2000

Jeśli chcesz kupić samochód sportowy, nie znajdziesz bardziej urokliwego modelu niż Honda S2000. Chociaż Mazda MX-5 i Toyota MR2 to także ładne samochody, S2000 jest znacznie lepszym wyborem. Ma prostą, ale niezawodną konstrukcję silnika, jest łatwy w obsłudze, ma napęd na tylne koła, atrakcyjny wygląd i wolnossący silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 237 KM. Ten roadster, wprowadzony po raz pierwszy na rynek w 1999 r., kosztuje obecnie 10 000–15 000 dolarów i cena nie ulegnie w najbliższym czasie obniżce.

Volkswagen Phaeton

Wprowadzony na rynek w 2002 roku topowy Volkswagen Phaeton nie znalazł swojego miejsca we flocie niemieckiego producenta. Trudno było konkurować z modelami, które cieszyły się już renomą na rynku, takimi jak Audi A8, BMW serii 7 i Mercedes-Benz Klasy S. W rezultacie jego produkcja została anulowana w 2016 roku.

Teraz najstarszą wersję Phaetona można kupić za jedyne 3000–4000 dolarów. Jednak cena dobrze zachowanego modelu najprawdopodobniej w przyszłości wzrośnie. Phaeton to wyjątkowa próba wejścia niemieckiego producenta na rynek samochodów luksusowych – model ten powstał na bazie Bentleya i posiada wyjątkowo długą listę wyposażenia standardowego.

Landrover Discovery (Mk1)

SUV-y Landrovera są znane ze swoich możliwości terenowych i komfortu, ale niekoniecznie z niezawodności. W porównaniu z nowszymi modelami Land Rover Discovery pierwszej generacji jest stosunkowo solidnym, prostym i niezawodnym samochodem, który cieszy się coraz większą popularnością wśród miłośników jazdy terenowej.

W rezultacie liczba SUV-ów Discovery na drogach spadła, co spowodowało wzrost cen dobrze zachowanych modeli. Szczególnie dotyczy to wersji z silnikiem Rover V8 pod maską.

Ford Puma

Pamiętacie ten niekonwencjonalnie wyglądający kompaktowy model Forda? Popyt, jaki generował, nigdy nie był duży, dlatego był produkowany tylko przez 5 lat, a 20 lat później nazwę Puma przejął kompaktowy crossover. Kolekcjonerzy i miłośnicy samochodów lubią niezwykłe modele z lat 80-tych, dlatego Ford Puma ma ogromny potencjał do wzrostu wartości w nadchodzących latach.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Wielu producentów samochodów wprowadza na rynek nowe modele z mniejszymi silnikami, stopniowo przechodząc w stronę wersji elektrycznych. Seria Mercedes-Benz AMG jest jednym z najbardziej kultowych przykładów tego trendu.

Niezwykle mocne i głośne modele AMG oferują dokładnie to, czego oczekują entuzjaści motoryzacji. Jednak w 2015 roku zaprzestano produkcji legendarnego modelu C63 AMG – był to ostatni model z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra. Ponieważ nowego Mercedesa AMG nie będzie już można kupić, coraz bardziej cenione będą starsze modele z mocnymi silnikami spalinowymi.

Inwestowanie w samochody wymaga znajomości ich historii i wymagań rynku. Jeśli chcesz podążać tą drogą, unikaj podejmowania impulsywnych decyzji opartych na emocjach. Wybierz odpowiedni model, uzbrój się w cierpliwość, a po pewnym czasie będziesz mógł sprzedać swój samochód po znacznie wyższej cenie.

0 Udostępnień